Waar kunnen we je mee helpen?

Veelgestelde vragen

Bezorging en verzending

  • Wat zijn de verzendkosten?

    De bezorgkosten berekenen we voor je op maat in de winkelwagen van onze website.

    Dit doen we aan de hand van je postcode en het gewicht van je bestelling.

    Op deze manier ben je gegarandeerd van de juiste beste transportprijs.

    Als je de gewenste producten in het winkelmandje doet kun je dus heel gemakkelijk zien wat de bezorgkosten zijn.

  • Waar bezorgen jullie?

    Buitenbart bezorgt in heel Nederland en in Vlaanderen.

    Voor deze gebieden kun je in de winkelwagen je bezorgkosten berekenen.

    Op de Waddeneilanden leveren wij ook regelmatig!

    Neem even contact op als je bestelling daar heen moet. Dan geven we je de bezorgkosten even door.

    Woon je in Wallonië of in Duitsland? Neem dan ook even contact op voor de bezorgkosten.

  • Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

    Natuurlijk, je kunt je bestelling ook afhalen in één van onze vestigingen

    Houd wel rekening met het gewicht van je bestelling. Veel van onze producten zijn groot of zwaar. In de winkelwagen kun je het totaalgewicht van je bestelling vinden.

    Gratis oplaadservice

    We kunnen je bestelling opladen met een heftruck. 
    We adviseren daarom om met een open aanhanger of open bestelwagen te komen, met een minimale bakmaat van 2.40m breed en 1.50m lang.

    Mini-aanhangwagens, paardentrailers, gesloten bestelwagens of gesloten aanhangers, kunnen we helaas niet laden met een heftruck. In dat geval zullen we zorgen dat de bestelling netjes voor je klaar staat, zodat je deze zelf kunt inladen.

    Ophalen binnen openingstijden

    Je bestelling kan alleen opgehaald worden binnen openingstijden. 
    Klik hier voor de openingstijden van onze winkels.

    Ophalen, maar niet op voorraad?

    Staat het niet op de vestiging op voorraad maar wel online?
    Je kunt dan gewoon de order plaatsen voor afhalen op het gewenste filiaal. 

    We gaan het dan speciaal voor je inkopen, en zorgen dat het dan binnen 2-9 werkdagen op de gewenste vestiging voor je klaar ligt. Zodra het klaarligt, ontvang je van ons een email.

Levertijd en bezorgdatum

  • Wat is de levertijd?

    De reguliere levertijd voor tuinmaterialen is 2-9 werkdagen.

    We komen op vaste dagen in bepaalde regio’s, zodat we de leveringen kunnen combineren tot een voordelige bezorgprijs.

    Als je in de winkelwagen jouw adresgegevens invoert, kun je zien wanneer we bij je kunnen leveren.  

    Wil je een afwijkende leverdatum afspreken? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

  • Is een spoedlevering mogelijk?

    Neem direct contact met ons op, dan kijken we naar de mogelijkheden. Wij laten ons graag uitdagen.

  • Tijdvak van levering

    Op de dag van levering belt de chauffeur je om aan te geven in welk tijdvak hij bij je is.

    Zorg dus dat je telefonisch bereikbaar bent. Geef een 06-nummer door bij het plaatsen van je bestelling.

  • Niet thuis bij levering?

    De meeste mensen zijn niet thuis bij levering, zo hoef je geen vrije dag op te nemen!

    Het is wel verstandig om de losplaats duidelijk aan te geven in het opmerkingenveld bij je bestelling.

    De chauffeur belt altijd even op de leverdag om te overleggen over de losplaats.

Grote vrachtwagens en zware pallets

  • Zware pallets

    Veel van onze producten zijn groot en zwaar. Houd er rekening mee dat een pallet stenen al gauw meer dan 1000kg weegt. Je kunt dit dus niet verplaatsen met een palletwagen of steekwagentje. De stratenmaker of hovenier heeft materieel om dit in de tuin te zetten.

  • Grote vrachtwagens, zowel lang als kort

    Omdat onze producten vaak groot en zwaar zijn, wordt dit bezorgd met grote vrachtwagens.

    We laden meerdere bestellingen op één vrachtwagen. Je kunt bij ons kiezen uit 2 type vrachtwagens;

    Optie 1: Lange vrachtwagen

    93% van de klanten kiest hiervoor.

    Omdat er op een 18m lange vrachtauto meer bestellingen passen is de gemiddelde prijs per bezorging het goedkoopste.

    Dit is ook de meest milieuvriendelijke bezorgoptie

    Optie 2: Korte vrachtwagen

    Kan er geen lange vrachtauto bij je huis komen, dan is het verstandiger om voor bezorging met een kortere vrachtwagen te kiezen. Deze vrachtauto is korter, en kan hierdoor makkelijker bochten nemen. Vaak kan deze dichter bij je huis komen.  Dit is iets duurder, maar dit scheelt vaak een paar uur sjouwen. Zeker het overwegen waard dus!

Betalen

  • Kan ik veilig bij jullie betalen?

    Je betaling is bij ons in goede handen. Wij maken gebruik van professionele partners via een versleutelde verbinding, hierdoor komen je bankgegevens niet op straat te liggen. We zijn een betrouwbaar bedrijf zoals je kunt zien aan onze recensies.
  • Van welke betaalmethoden kan ik gebruik maken?

    Op dit moment kun je bij ons betalen via iDeal, Paypal en Bankoverschrijving vooraf. Wij raden aan om via iDeal te betalen, hiermee is je levering binnen 2 tot 9 werkdagen gegarandeerd als het product op voorraad is. Betaling via Afterpay is op dit moment nog niet mogelijk. We zijn druk bezig om samen met Afterpay een beveiligde koppeling te ontwikkelen om achteraf te kunnen betalen.
  • Kan ik ook betalen bij de chauffeur?

    Je kunt niet betalen bij de chauffeur. De betaling moet je vooraf doen. Dit komt omdat er vaak externe transportbedrijven ingehuurd worden. Om te zorgen dat je veilig betaald willen we dat dit vooraf gebeurd.

Retourneren

  • Het product is beschadigd afgeleverd, wat nu?

    Ga bij een beschadigd product als volgt te werk:
    1. Controleer de pallets en stenen direct bij levering;
    2. Maak duidelijke foto's van beschadigingen en stuur deze naar [email protected].
    3. Vermeld in je email duidelijk je contactgegevens en ordernummer
    4. Wij nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.
    Bij een beschadigd product mag je nog niet beginnen met verwerken. Verwerking betekent namelijk dat je het geleverde product accepteert. Hiermee vervalt je retourrecht.
  • Het geleverde product is niet juist, wat moet ik doen?

    • Controleer of alles verkeerd is, en noteer de aantallen.
    • Maak duidelijke foto's.
    • Mail de aantallen en foto's inclusief contactgegevens en ordernummer naar ons toe.
    • Bel naar 038-3333379, dan gaan we het samen zo snel mogelijk oplossen.
  • Retourneren van een webshop-bestelling

    Je hebt 14 kalenderdagen bedenktijd nadat de bestelling is afgeleverd. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u, of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de bestelling fysiek in bezit krijgt.

    Kom je er in deze periode achter dat het product niet helemaal naar wens is? Dan kan je een retouraanvraag doen via [email protected], of u kunt gebruik maken van[modelformulier voor herroeping]Wij nemen vervolgens contact met je op om de verdere afhandeling te verzorgen.

    De kosten van het retourneren komen voor uw eigen rekening. Gemaakte verzendkosten vallen namelijk niet onder het herroepingsrecht en worden ook niet aan u terugbetaald. Een uitzondering hierop zijn door ons verkeerd geleverde artikelen.

    De retourkosten bestaan uit een transportvergoeding en gewicht-vergoeding. We moeten apart een vrachtauto naar je toesturen om de materialen weer op te halen. De kosten hiervan worden altijd in overleg bepaald!

    De kosten van het retourneren van een bestelling liggen tussen de €100,- en €500,-. Bij losgestort geleverde bestellingen, zijn de retourkosten op aanvraag.

    Je bent verplicht om voor het retourneren contact met ons op te nemen over deze kosten. Dan kunnen we je de exacte prijs hiervan doorgeven. Zo weet jij van te voren precies waar je aan toe bent. De retouraanvraag moet eerst door ons goedgekeurd worden. Extra informatie vind je in onze Algemene Voorwaarden. .

    Het product kan retour wanneer het voldoet aan de volgende voorwaarden:

    • Het product is verpakt in de originele verpakking
    • De verpakking is volledig bedekkend en afgesloten
    • De factuur (of kopie) is bijgevoegd in de verpakking
    • De producten zijn onbeschadigd en niet verwerkt

    Let op: de volgende producten kunnen niet retour gestuurd worden:

    • Zand, aarde, grond of andere losse bodembedekkers.
    • Natuursteen.
    • Speciaal voor jou bestelde artikelen. Dit kun je altijd bij ons opvragen voor je een bestelling plaatst!
  • Retourneren van een winkel-bestelling

    Als je een bestelling in een fysieke winkel of telefonisch plaatst, dan heb je geen wettelijke bedenktijd.

    Alleen voegmiddelen, lijmen en zakgoed zijn te retourneren mits ongeopend en droog bewaard. De overige producten nemen wij niet retour. Vaak zit je dan met kleur- of tintverschillen, waardoor deze producten niet meer verkocht kunnen worden.

    Bij terugname, controleren onze medewerkers of een product geschikt is voor retourname. Zodra goedgekeurd door één van onze medewerkers, mogen de materialen pas retour genomen worden. In dat geval krijg je het aanschafbedrag van de desbetreffende artikelen terug.

    Ophalen van een retourorder bij je thuis, kan alleen in zone 1 (zonegebied vanaf 01/01/2021 bekend!) . Informeer naar de kosten hiervan. De materialen moeten op een bereikbare plaats klaarstaan.

    In de andere transportzones moet je het zelf retour brengen.

    Je bent verplicht om voor het retourneren contact met ons op te nemen over deze kosten. Dan kunnen we je de exacte prijs hiervan doorgeven. Zo weet jij van te voren precies waar je aan toe bent. De retouraanvraag moet eerst door ons goedgekeurd worden. Extra informatie vind je in onze Algemene Voorwaarden.