• Home
  • Retourneren & Annuleren

2e Paasdag korting draaien bij Buitenbart. Geopend van 10:00 tot 16:00, kom langs in één van onze winkels. Lees snel meer

Retourneren en annuleren

Wil je weten hoe retourneren en annuleren bij ons in z'n werk gaat? Lees hier de antwoorden op de meestgestelde vragen!

  • Orders annuleren

    Bij een bestelling via onze webshop heb je als consument 14 kalenderdagen bedenktijd na aflevering. 

    Ben je een zakelijke klant? Dan heb je geen wettelijke bedenktijd. 

    Heb je een bestelling geplaatst in onze winkels dan heb je geen bedenktijd achteraf. Je hebt geen wettelijk recht om een order te annuleren, een product te ruilen of geld terug te krijgen. 

    Echter, wij zijn een klantvriendelijk bedrijf. Mocht je onverhoopt een probleem hebben waardoor de order geannuleerd moet worden, bel ons dan even. We kunnen dan onderzoeken of het annuleren tot de mogelijkheden behoort.

  • Retourneren van webshopbestelling

    Je hebt 14 kalenderdagen bedenktijd nadat de bestelling is afgeleverd. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u, of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de bestelling fysiek in bezit krijgt.


    Kom je er in deze periode achter dat het product niet helemaal naar wens is? Dan kan je een retouraanvraag doen via [email protected], of u kunt gebruik maken van [modelformulier voor herroeping]. Wij nemen vervolgens contact met je op om de verdere afhandeling te verzorgen.

    Voor wie zijn de retourkosten?

    De kosten van het retourneren komen voor uw eigen rekening. Gemaakte verzendkosten vallen namelijk niet onder het herroepingsrecht en worden ook niet aan u terugbetaald. Een uitzondering hierop zijn door ons verkeerd geleverde artikelen.

    Wat zijn de kosten voor het retourneren van webshopbestellingen?

    De retourkosten bestaan uit een transportvergoeding en gewicht-vergoeding. We moeten apart een vrachtauto naar je toesturen om de materialen weer op te halen. De kosten hiervan worden altijd in overleg bepaald!

    De kosten van het retourneren van een bestelling liggen tussen de €100,- en €500,-. Bij losgestort geleverde bestellingen, zijn de retourkosten op aanvraag.


    Je bent verplicht om voor het retourneren contact met ons op te nemen over deze kosten. Dan kunnen we je de exacte prijs hiervan doorgeven. Zo weet jij van te voren precies waar je aan toe bent. De retouraanvraag moet eerst door ons goedgekeurd worden. Extra informatie vind je in onze Algemene Voorwaarden.

    Retourvoorwaarden webshopbestellingen

    Het product kan retour wanneer het voldoet aan de volgende voorwaarden:

    • Het product is verpakt in de originele verpakking
    • De verpakking is volledig bedekkend en afgesloten
    • De factuur (of kopie) is bijgevoegd in de verpakking
    • De producten zijn onbeschadigd en niet verwerkt

    Let op, de volgende producten kunnen niet retour gestuurd worden:

    • Zand, aarde, grond of andere losse bodembedekkers.
    • Natuursteen.
    • Speciaal voor jou bestelde artikelen. Dit kun je altijd bij ons opvragen voor je een bestelling plaatst
    • Retourneren van een winkel-bestelling

    Download hier het herroepingstermijn en herroepingsformulier

  • Retourneren van een winkelbestelling

    Als je een bestelling in een fysieke winkel of telefonisch plaatst, dan heb je geen wettelijke bedenktijd.

    Alleen voegmiddelen, lijmen en zakgoed zijn te retourneren mits ongeopend en droog bewaard. De overige producten nemen wij niet retour. Vaak zit je dan met kleur- of tintverschillen, waardoor deze producten niet meer verkocht kunnen worden.

    Bij terugname, controleren onze medewerkers of een product geschikt is voor retourname. Zodra goedgekeurd door één van onze medewerkers, mogen de materialen pas retour genomen worden. In dat geval krijg je het aanschafbedrag van de desbetreffende artikelen terug.

  • Hoe werkt retourneren?

    Het retourneren van producten is afhankelijk van de geldende voorwaarden, en de mogelijkheid die je zelf hebt om een product te retourneren. Wij adviseren je om ons even te bellen, dan heb je het snelst een passend antwoord hoe je het beste jouw producten kunt retourneren.

    Hoeveel kost het om een order te retourneren?

    De kosten van het retourneren van een bestelling liggen tussen de €100,- en €500,-, afhankelijk van het gewicht van je bestelling. Bij losgestort geleverde bestellingen, zijn de retourkosten op aanvraag. 

    Je bent verplicht om vóór het retourneren contact met ons op te nemen over deze kosten. Dan kunnen we je de exacte prijs hiervan aanvragen bij een transporteur, en aan je doorgeven. Zo weet jij van te voren precies waar je aan toe bent. De retouraanvraag moet eerst door ons goedgekeurd worden. Extra informatie vind je in onze Algemene Voorwaarden.

    Kan een retourorder bij mij worden opgehaald?

    Ophalen van een retourorder bij je thuis? Geen probleem. Informeer naar de kosten hiervan. De materialen moeten op een bereikbare plaats klaarstaan.

  • Herroepingstermijn en herroepingsformulier

    Download hier het modelformulier voor herroeping

    (dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)

    Aan Buiten Bart (Hoofdkantoor)
     Kleiland 4 8271 RV IJsselmuiden
     038 - 333 33 79
     [email protected]


     - Ik/Wij* deel/delen(*) u hierbij mede dat ik/wij(*) onze overeenkomt betreffende de verkoop van de volgende goederen herroep/herroepen(*)

    - Besteld op(*)/Ontvangen op(*)

    - Naam/Namen consument(en)

    - Adres consument(en)

    - Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

    - Datum

    (*) Doorhalen wat niet van toepassing is